Pizzakartong

Närstrid: 2 av 10 poäng

Strid på avstånd:  1 av 10 poäng



Motivering:
Ni har alla sett en. Ni har alla rört vid en. Men visste ni att denna fyrkantiga pappersmassa egentligen är ett vapen?
Den kan verka rätt så oskyldig med sitt söta tryck på framsidan bestående av helt vanligt bläck där det står något i stil med "pizza" och goda innehåll. Men skenet bedrar. Vi börjar med kvalitéerna: den är ihopvikbar vilket gör den portabel, den har ingenting av metall på sig vilket gör den lätt att smuggla in på flygplan samt att den är lättviktig och människor oftast inte ser på den som ett vapen. Så du kan hur lätt som helst ge din fiende ett papercut eller två, samt att kanterna på pizzakartongen är stabila och hårda så dom går att ge blåmärken med. I strid på avstånd så fungerar aerodynamiken inte lika bra som till exempel med en frisbee, men den går att kasta. Och kastar man med rätt luftmotstånd och rätt kraft i själva utkastet så kan det nog göra rätt så ont på offret att bli träffad, träffar man rätt på tillexempel någon såndär ninjapunkt - ja då är offret rätt så död. Därav fick pizzakartongen 1 poäng i strid på avstånd. Jag har dock inte lyckats träffa rätt än. (om någon lyckas med detta, maila gärna in en video så hamnar ni på bloggen)


Pizzakartong: Rekomenderas INTE


pizza

Skrivet av: Cherry

Kommentarer
Postat av: Hugo S.

SV;jag kommer inte somna än på ett bra tag känner jag, ska sova på tåget istället <3 messa mig imorn bitti och påminn mig att köpa godis!

2010-01-05 @ 01:20:11
URL: http://stjartpet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0